El Consell Valencià de la Joventut ha iniciat el procés de recerca per a elaborar un estudi sobre l’anàlisi comparat de diferents mercats de l’habitatge i de les polítiques públiques de vivenda aplicades en els mateixos, incloent a la Comunitat Valenciana dins d’un marc europeu. A més, es busca destacar especialment la situació de la població jove dins de cada uno d’eixos models.
A continuació, disposeu d’un resum informatiu amb les claus de la contractació i detalls.
Documents finals a lliurar:
- Informe final (exemple de títol): ‘Estudi sobre models de vivenda comparat: la Comunitat Valenciana en perspectiva.
- Resum executiu de les principals conclusions.
- Fitxer de dades, si és el cas.
És important que la llengua de tots els documents finals siga el valencià.
A més, l’organisme o empresa adjudicatària es compromet a fer una presentació pública de l’informe final.
Condicions econòmiques:
Només s’estudiaran els pressupostos per un import d’entre 15.000 i 20.000€ (IVA inclòs.)
Condicions tècniques:
Objectiu principal:
- Exposar models comparats sobre estructura de mercat i política de vivenda incloent la situació de la joventut.
Objectius secundaris:
- Desenvolupar uns criteris homogeneitzats d’estructura del mercat (vivenda pública/privada, règim de tinença, figures jurídiques emprades…)
- Analitzar les diferents polítiques públiques emprades.
Àmbit:
Regional (La Comunitat Valenciana i diferents regions de l’UE (espanyoles o no), preferiblement amb distribucions competencials similars).
Contingut de l’estudi: Amb les següents preguntes volem transmetre sobre què volem que s’estudie, però la proposta haurà de contemplar un format més estructural.
Quina estructura té el mercat de vivenda? És a dir, qui té la propietat (persones jurídiques, persones físiques…)? I quina és la posició de la població jove respecte a això? Tenim dades comparades sobre l’evolució de l’estructura del/s mercat/s per als últims 50, 30 o 15 anys?
Quines mesures s’han emprat dins del marc d’una política pública de vivenda? Quina taxa d’emancipació tenim en eixos territoris? Podem establir una correlació entre les mesures i esta taxa? O entre mesures i preus de lloguer/compra?)
Podem elaborar models que relacionen/contrasten la forma d’actuar dels diferents nivells administratius, l’efecte sobre la població jove i les condicions del mercat?
Metodologia:
La metodologia podrà ser mixta, tant quantitativa (tractament de dades, estadístiques, etc) com qualitativa (lleis, plans, avaluacions, etc), en funció de l’objecte d’estudi. La metodologia emprada haurà de quedar reflectida a la proposta.
Criteris de valoració:
Es prioritzaran les propostes de qualitat tècnica amb independència del seu pressupost, és a dir, l’import econòmic, dins de la franja establerta, no serà el factor clau per a seleccionar la proposta guanyadora.
Així mateix, es valorarà positivament que incloga fonts primàries d’informació quantitativa i qualitativa.
Documents a lliurar per a presentar-se a la convocatòria:
Per tal de participar s’haurà de presentar una proposta d’estudi mitjançant l’enviament d’un document de Word que incloga els aspectes tractats prèviament. Eixa proposta haurà d’indicar l’objecte d’estudi, la metodologia emprada, les fonts principals a utilitzar i una breu menció als diferents punts que s’estudiaran a la proposta.
Calendari estimat de l’estudi
Publicació del plec: 26 de novembre
Recepció de propostes: fins a l’11 de desembre a les 23:59h
Valoració i baremació de les propostes: fins al 16 de desembre
Comunicació: 17 de desembre
Primera reunió: 18-19 de desembre
Primera proposta d’informe: 26 de gener
Nota: Les següents dates es convindran amb l’entitat a la que se l’assigne la realització de l’estudi.
Per a qualsevol dubte, podeu enviar un correu electrònic a tecnic.incidencia@conselljoventut.org.




