Comunicat sobre la insuficiència de les mesures adoptades en l’àmbit educatiu per a fer front a la COVID-19

La situació actual de la pandèmia a la Comunitat Valenciana és crítica. Segons les dades de la Conselleria de Sanitat, s’han registrat 3.809 nous casos de coronavirus i 58 morts en les últimes 48 hores. A més, la situació en els hospitals és dramàtica amb 2.254 persones contagiades ingressades, xifra que supera el nombre d’hospitalitzats de l’1 d’abril, quan els hospitals van arribar al seu sostre en ple confinament. Les Unitats de Vigilància Intensiva (UCI) també estan prop de superar el seu màxim d’ocupació en tota la pandèmia, 384 unitats, amb 340 persones ingressades en UCI.

Davant aquesta situació, el Consell Valencià de la Joventut (CVJ), la Federació Valenciana d’Estudiants (Faavem) i l’Associació Valenciana d’Estudiants (Asvaes) denuncien la insuficiència de les mesures adoptades per la Generalitat en l’àmbit educatiu per a fer front a la COVID-19. L’últim exemple el trobem en els exàmens universitaris.

Tant el CVJ, com Faavem i Asvaes, aposten per la presencialitat en la docència, però aquesta decisió ha d’anar acompanyada de les mesures de seguretat necessàries per a garantir la salut de l’alumnat i el compliment de les mateixes per part de les institucions educatives.

No obstant això, tant si s’opta per l’educació presencial com si s’aposta per un model semipresencial o online, és necessari que es preguen les decisions oportunes per a garantir la qualitat de l’educació i l’aprenentatge efectiu per part dels i les estudiants.

A més, és necessari que les institucions governamentals abandonen la unilateralitat i escolten la veu de l’alumat, per a poder conéixer la seua situació real i poder oferir solucions que responguen als seus problemes.

Per tot açò, demanem que:

1. El sistema educatiu adapte continguts i metodologies a la situació actual ocasionada per la COVID-19, tant en la modalitat presencial, com en la semipresencial o en una possible docència online, sense perdre qualitat i fomentant una educació integral que tinga en compte les necessitats de l’alumnat.
  2. L’estudiantat forme part de la presa de decisions a través dels mecanismes existents, com els òrgans de representació estudiantils, els sindicats d’estudiants i les associacions d’estudiants, per a poder tindre en compte les seues necessitats i opinions.
  3. L’aposta per la presencialitat vaja acompanyada de mesures de seguretat per a l’alumnat que garantisquen la protecció de la seua salut.

¡Comparteix!

Arxiu

Noticies més recents

de Premsa

Jorge
Domingo
Ferrando

Tècnic de Comunicació

Contacte de Premsa

INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES
Responsable del tractament: CONSELL DE LA JOVENTUT DE LA COMUNITAT VALENCIANA
Direcció del responsable: C/ LINTERNA, 26, CP 46001, VALENCIA (Valencia/València)
Finalitat: Les seues dades seran usades per a poder atendre les seues sol·licituds i prestar-li els nostres serveis.
Publicitat: Només li enviarem publicitat amb la seua autorització prèvia, que podrà facilitar-nos mitjançant la casella corresponent establida a aquest efecte.
Legitimació: Únicament tractarem les seues dades amb el seu consentiment previ, que podrà facilitar-nos mitjançant la casella corresponent establida a aquest efecte.
Destinataris: Amb caràcter general, només el personal de la nostra entitat que estiga degudament autoritzat podrà tindre coneixement de la informació que li demanem.
Drets: Té dret a saber quina informació tenim sobre vosté, corregir-la i eliminar-la, tal com s'explica en la informació addicional disponible en la nostra pàgina web.
Informació addicional: Més informació en l'apartat “POLÍTICA DE PRIVACITAT” de la nostra pàgina web.